Monday, November 23, 2009

Алфата на Кольо

Кольо има Алфа-Ромео в три екземпляра. Една бяла и две червени. Обикновено едната от тях работи. Има и още няколко коли от други марки в полуремонтирано състояние. Кольо е доста способен авто-монтьор, който се шегува че мрази да ремонтира собствените си коли, защото няма кой да му плаща труда. Веднъж ми показа една много интересна къща - построена на един откос и проектирана с голямо въборажение. Стои недостроена от дълги години и хората живеят в една стаичка на първия етаж - бях я виждал и преди. Кольо ми обясни че къщата е на бившия главен архитект на Петрич и добави с подхилкване: "Сега разбираш защо моите коли не са ремонтирани, нали?"

И ето една весела ситуацийка, който ни се случи миналия петък. С Гери тръгнахме за София (по тъмно, естествено) и на Кресна установихме че динамото ни пак не работи. Естествено викнахме Кольо да донесе един резервен акумулатор, за да се върнем обратно.
Кольо е верна дружка и бързо се отзова, пакрина една от алфите си пред нас и се почна спасителната операция. Първо трябваше да извадим акумулатор от неговата кола: "Жоро, мърдай тая ръчка тука, аз ще отида отпред да лашкам капака, че не се отваря" ;)
После, след като всички коли в горупата запалиха, преди да потеглим се уговорихме:
Аз: Да карам ли на габарити само?
Кольо: А, не не, само ако видиш че много пада акумулатора.
Аз: Добре, карай тогава пред мене и ако видиш че ми избледняват яко фаровете, дай сигнал.. например пусни аварийки.
Кольо: Е ама не ми работят аварийките...

Някъде по път за вкъщи Кольо звънна на Гери. Аз веднага се сетих - фаровете ми бледнеят, трябва да мина на габарити, за да не свърши акумулатора преди да стигнем Но се оказа друго - Кольо питаше Гери дали дали кара прекалено бавно, защото нямал километраж да види с каква скорост се движи :] По това време вече Гери яко се хилеше, а аз реших че щом в блога ми има място за чичо Мето и неговата къща, то ще се намери такова и за Кольо с неговата Алфа.

ПС: Сестрата на Кольо ме поправи: той има пет коли Алфа Ромео - четири от модел 75 и една 33-ка!

No comments:

Post a Comment